Vi kan mere end vi viser

Taxibranchen er for dårlig til at fortælle om alle de services, den leverer og derfor har Taxa Fyn lavet en video til kunderne

21-04-2017 | Tekst: Christina Hammer | ch@taxi.dk

De fleste ved efterhånden godt, at man kan spare tid ved at appe en taxi i stedet for at sidde i kø med telefonen i hånden og bestille den hos centraldamen. Alligevel har hele debatten omkring Uber vist, at mange ikke er opmærksomme på de muligheder, som taxierne giver kunderne – ikke kun med muligheden for bestilling via app, men med særlige rabatter og fordele. De færreste ved eksempelvis, at de kan give deres børn et forspring i køen til taxien og en tryg transport hjem med et særlig Ung Taxa kort og at pensionisterne ligeledes kan få et særligt kort og nøjes med at afregne en gang om måneden.

”Vi er for dårlige til at fortælle om alt det vi kan og alle de services, som vi har i taxierne. Vi tænker bredt og i flere muligheder for mange kunder. Det er fint med en app, men nogle grupper har brug for ekstra service eller sikkerhed og omsorg. Det vil vi gerne vise, at vi kan give”, forklarer Tadzudin Kasami, formand for Taxa Fyn, der har produceret en video, der er på vej ud på de social medier.

Videoen viser, hvordan pensionister kører billigere og hvordan forældrene får en sms, når deres barn er med en taxi og er kommet frem til adressen.

”Det er helt naturligt for os at levere den service, men vi glemmer at vise, hvor meget vi egentlig kan. Vi kører bare og tror, at kunderne er klart over alle de muligheder, vi giver dem. Det er de ikke altid og derfor har vi lavet denne video”, siger Tadzudin Kasami, der er træt af at se sin branche udstillet som forældet og forandringsforskrækket.

”Vi får altid at vide, at vi ikke vil forandre os og følge med tiden og at vi er en forældet branche. Det er vi altså ikke. Taxierne var de første til at lancere bestilling via app. For os er den teknologisk udvikling en hjælp i hverdagen og ikke noget vi er bange for – tværtimod. Vi skal bare være bedre til at fortælle vores omverden, hvad vi kan og det prøver vi så nu med den her video”, siger Tadzudin Kasami, der opfordrer alle sin kolleger i taxiselskaberne rundt om i Danmark til at komme op af stolene og få fortalt kunderne, hvad branchen egentlig kan levere.

”Jeg tror, det er meget vigtigt, at vi får vist kunderne, hvad vi kan. At dit barn kan få et taxikort med et særligt bookingnummer, så de kommer forrest i køen til at få en taxi og at du som forælder kan få en sms, når dit barn er sat af – det er der mange, der ikke ved og det giver tryghed uanset om det er et lille barn på vej til og fra skole eller et ungt menneske, der er i byen fredag aften. Selv om der kun er en krone tilbage på kortet, så bliver børnene kørt og så finder vi ud af betalingen bagefter. Den slags service, som man altså ikke får andre steder end i taxibranchen, den skal vi være meget bedre til at komme ud med”, siger Tadzudin Kasami.  

Se videoen her 


Læs også

TAXA 4x35 overdrager taxakørsel i Kolding til Taxa Fyn
Fra den 1. november 2017 vil kunderne skulle kontakte Taxa Fyn i stedet for TAXA 4x35, når de ønsker kørsel i Kolding
Læs mere
Konference om ny taxilov
Dansk Taxi Råd afholdte den 14. september 2017 en konference i samarbejde med TØF og Kollektiv Trafik Forum om ny taxilov.
Læs mere
Vejle strammer op på Flextur
Vejle Kommune indfører restriktioner på brugen af Flexture inden for byzonerne
Læs mere

Kontakt
Dansk Taxi Råds administration 
Valhøjs Allé 126  
2610 Rødovre

Tlf.: 38 77 78 90  
Fax: 38 71 78 91 
E-mail: dtr@taxi.dk

Følg os
 

Tilmeld nyhedsbrev


Accepter cookies

taxi.dk bruger cookies til statistik og for at forbedre brugeroplevelsen på sitet.

Klikker du på et link på vores website, accepterer du samtidig cookies fra taxi.dk

Accepter